ن راه اندازی آن در نوامبر 2004 ، Google Scholar به یک ابزار جستجوی ضروری در بین دانشجویان ، محققان و پزشکان قانونی در سراسر جهان تبدیل شده است. این به دلیل کار بر روی پایان نامه خود ، جستجوی محققان دیگر و کارهایشان ، یا جستجوی هنرهای قبلی یا هر جستجوی مرتبط با قانون است ، این ابزار به ابعاد فراگیر تبدیل شده است ، جامعه جستجو به راحتی نمی تواند کاوش کند.

با این حال ، اگر تازه وارد این کار هستید ، اگر راه خود را در مورد این ابزار نمی دانید ، بیشترین استفاده از آن دشوار است. به همین دلیل ، ما تصمیم گرفتیم راهنمای نهایی Google Scholar را ایجاد کنیم که به تمام سؤالات مربوط به Scholar شما پاسخ دهد. در این مقاله ، ما به طور خلاصه بررسی خواهیم کرد که چگونه Google Scholar می تواند جستجوهای علمی و همچنین حقوقی شما را توانمند سازد.

یادداشت CMO: اگرچه این مقاله اندکی بر وکالت ثبت اختراع متمرکز شده است ، اما ما اطمینان داریم که کلیه توصیه ها / نکات مندرج در این راهنما برای هر کسی که می خواهد از Google Scholar در کار خود استفاده کند ، قابل اجرا است.

چرا Google Scholar؟

بیایید مثال وکالت ثبت اختراع را بگیریم. یافتن ادبیات غیر ثبت اختراع (NPL) مربوط به هر مورد ، بخش بزرگی از کار آنها است. برخورد با دامنه وسیع از بانکهای اطلاعاتی ، مخازن ، فهرستها ، انواع فایلها و قالبهایی که در آن وجود دارند می تواند جامع باشد.

اکنون ، وقتی نمی دانید جستجو را از کجا شروع کنید ، پیدا کردن کار علمی آسان نیست. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم ، تعدادی از بانکهای اطلاعاتی و مخازن اطلاعات و مقالات تحقیق بیش از حد زیاد هستند که یکی یکی از آنها عبور کنند. Google Scholar همه این گونه کارهای علمی را در یک مکان واحد انجام می دهد ، بنابراین کل روند را آسان تر می کند. نه فقط وکالت ثبت اختراع ، این تقریباً برای همه صدق می کند ، از دانشجویان گرفته تا اساتید و محققان.

برای مشاوره به مددجویان ، وکیل خود را با نور مناسب در جلوی قاضی ، هیئت منصفه یا وکیل مخالف ، باید وکیلان با انواع وسایل موجود در اختیار داشته باشند. علاوه بر این ، برای وکالت ثبت اختراع ، این تحقیقات بیشتر متمرکز است زیرا نیازی به درک فقط حق ثبت اختراع نیست ، بلکه باید تمام ادبیات غیر ثبت اختراع مربوط به پرونده را نیز جستجو کند.

این دقیقاً همان جایی است که Google Scholar به شما کمک می کند. این که آیا شما یک متخصص IP باتجربه یا تازه کار هستید که به تازگی در این زمینه شروع به کار کرده اید ، Google Scholar ابزاری برای دسترسی به شماست که می تواند به راحتی پیدا کردن ادبیات غیر ثبت اختراع مربوط به شما کمک کند.

PS: اگر عجله دارید و دوست دارید به گوشت مواد برسید ، می توانید با استفاده از فهرست مطالب زیر به قسمت بعدی بروید.

فهرست مطالب   
Google Scholar چیست؟
تفاوت بین Google Scholar و Google چیست؟
Google Scholar Metrics - خروجی تحقیق خود را اندازه بگیرید
چگونه از Google Scholar استفاده کنیم؟
چگونه در یک مرورگر به Google Scholar دسترسی پیدا کنیم؟
با استفاده از گزینه های نتیجه جستجو
گزینه های جستجو در نوار سمت چپ
با استفاده از ویژگی Google Library Scholar
گسترش افقی جستجو با Google Scholar
مقالات مرتبط و استناد
جستجو کلیدها و فیلتر کردن تاریخ
جستجوی پیشرفته Google Scholar
میانبرهایی برای جستجوی بهتر در Google Scholar
جستجوی اسناد از یک منبع خاص دانشگاه با استفاده از پیوندهای کتابخانه در Google Scholar
با استفاده از گزینه صادر کننده Scholar Google
با استفاده از Google Scholar ، برگه هایی را برای مطالعات مربوط به موضوع خاص نگه دارید
نقل قول های محقق Google
بهبود جستجوی کلی جدا از استفاده از Google Scholar
نحوه استفاده از Google Scholar برای تحقیقات حقوقی
محدودیت های Google Scholar
Google Scholar چیست؟
Google Scholar یک کتابخانه تحقیقاتی آنلاین رایگان است که کلیه ادبیات دانشمند را بصورت آنلاین در یک موتور جستجو ، توسط Google ، واقع در Scientar.google.com جمع آوری می کند .



طیف گسترده ای از منابع علمی آن شامل انتشارات دانشگاهی ، کالج ها ، دانشگاه ها ، موسسات تحقیقاتی ، مجلات ، مقالات کنفرانس ، پایان نامه ها ، پایان نامه ها و سایر مخازن آنلاین است. مناسب برای اهداف علمی پژوهشی ، فنی و حقوقی (برای پایان نامه دکتری ، گزارش تحقیق ، مقالات ترم ، اسناد دادگاه و غیره) است. همچنین توانایی ترکیبی از  حق ثبت اختراعات Google را به دست می دهد و به نتایج به ادبیات ثبت اختراع می دهد. این ابزار مشابه و اغلب مکمل ابزارهای تحقیقاتی آنلاین مانند Scopus و arXiv.org است.

کتابخانه های آنلاین دانشگاه برای تحقیقات دانشگاهی در میان اسناد موجود در سوابق آن دانشگاه واحد طراحی شده اند. به طور مشابه ، دامنه هر پایگاه داده ادبیات دیگر اغلب محدود به داده های خاص خود است. Google Scholar مشابه آن است ، به غیر از پایگاه داده جستجو ، پرونده های مربوطه از همه دانشگاه ها و سایر منابع آنلاین اطلاعات علمی را در اختیار دارد

تفاوت بین Google Scholar و Google چیست؟
"تمرکز" کلمه است. در حالی که Google موتور جستجوی وب عمومی است ، Google Scholar فقط برای اهداف جستجوی دانشمندی منظور شده است. جستجوی "قانون قرارداد" تقریباً 37 میلیون نتیجه جستجو در Google به ما می دهد.



همان جستجوی Google Scholar کمی بیش از 2.4 میلیون نتیجه به ما می دهد.



بنابراین ، ما به وضوح می توانیم ببینیم که Google Scholar بسیار متمرکز تر از موتور جستجوی اولیه گوگل است.

علاوه بر این ، تفاوت مشخصی بین هدف Google Search و اسکولار فارسی وجود دارد. اگر می خواهید مقالات / اخبار / تصاویر / فیلم ها (از جمله چیزهای دیگر) را در اینترنت جستجو کنید ، از نسخه استاندارد Google استفاده می کنید. برای جستجوی بانکهای اطلاعاتی علمی برای اهداف تحقیق ، از نسخه علمی Google یعنی Scientar.google.com استفاده خواهیم کرد.

شما می توانید از هر دو استفاده کنید زیرا آنها منابع مکمل هستند؛ احتمال دارد شما در جستجوی Google روی وبلاگ گیر بیفتید که به یک مطالعه پیوند بخورد و نتیجه گیری های آن را برای شما ساده می کند. اما متخصصان موافق هستند ، اگر درباره انگیزه تحقیقات خود کاملاً واضح باشید ، Google Scholar قطبی است که به جای Generic google و سایر موتورهای جستجو Scholastic می بایست برای جستجوهای کارآمد به آنجا بروید.

Google Scholar Metrics - خروجی تحقیق خود را اندازه بگیرید
بسیاری از ویژگی های Google Scholar را از سایر موتورهای جستجوگر مشابه متمایز می کند. در مرحله اول ، نتایج تحقیق را براساس تعداد استنادها ، و سایر معیارهای مبتنی بر استناد مانند h-index و index i10 اندازه گیری می کند.

همانطور که بعداً در این مقاله خواهیم دید ، می توانید نمایه Google Scholar خود را ایجاد کنید که در آن می توانید Scholar را برای پیگیری استنادهای ادبی به نام خود تنظیم کنید. بنابراین ، می توانید پیگیری کنید که چه کسی کارهای شما را استناد می کند و رتبه بندی کار شما چقدر است.

چگونه از Google Scholar استفاده کنیم؟
برای یادگیری نحوه استفاده از Google Scholar ، به عنوان مثال کمک خواهیم کرد. ما با گزینه های اصلی جستجوی Google Scholar شروع می کنیم ، سپس به جستجوی پیشرفته و جستجوی جستجوی پیشرفته برای فیلتر بروید. برای آسانتر کردن مدیریت پیوندهای جستجو شده ، خواهیم دید که چگونه می توان کتابخانه ای از لینکهای ذخیره شده را ایجاد کرد و آن را با برچسب ها (دقیقاً مانند Gmail) سازمان داد. این به ما در جلسات جستجو آینده کمک می کند.

Google Scholar همچنین حتی اگر شما هیچ سبک مرجع را نمی دانید ، این کار را آسان می کند. برای مراجع / مقالات / اسنادی که می خواهیم به آنها استناد کنیم ، منابع ارجاعی آماده ایجاد می کند. فقط به این دلیل که به دلیل ادغام Scholar با سایر سیستمهای ارجاع ، شما به سادگی می توانید منابع را با فرمت پذیرفته شده توسط هر یک از 4 سیستم ارجاع وارد کنید: BibTex ، RefWorks ، RefMan و EndNote.

چگونه در یک مرورگر به Google Scholar دسترسی پیدا کنیم؟
دسترسی به Google Scholar به آسانی دسترسی به وب سایت های دیگر است:

برای شروع،

به studar.google.com مراجعه کنید. به طور پیش فرض ، به دامنه محلی کشور شما هدایت می شود. (به عنوان مثال ، اگر از هند دیدن می کنید ، به Scholar.google.co.in هدایت می شوید) این ممکن است منطقه جستجو را فقط به منابع ملی محدود کند. برای جستجوی مؤثر ، این مطلوب نیست و باید تغییر کند.
اگر در هر حوزه محلی Scholar هستید ، روی "برو به Google Scholar" در زیر کادر اصلی جستجو در صفحه کلیک کنید. (گاهی اوقات بسته به موقعیت مکانی این گزینه در دسترس نیست. برای حل این مشکل می توانید از VPN یا یک نرم افزار پروکسی برای ماسک کردن موقعیت مکانی خود استفاده کنید)
با دیدن URL در نوار آدرس ، تأیید کنید که در " Scientar.google.com " هستید.

مطمئن شوید که در نسخه آمریکایی Google Scholar هستید که دکمه رادیویی Case Case را فعال کرده اید.

بر روی "ورود به سیستم" در گوشه بالا سمت راست کلیک کرده و مراحل امضای را به پایان برسانید.
اکنون ، ما آماده جستجو هستیم.

با استفاده از گزینه های نتیجه جستجو
بیایید جستجوی خود را با کلمه کلیدی "قانون قرارداد" شروع کنیم.



هر نتیجه جستجو با چهار گزینه ارائه می شود:

با کلیک بر روی ستاره خواهد مقاله را به کتابخانه خود را نجات دهد. بعدا در این مقاله خواهیم دید که چگونه این کتابخانه را مدیریت کنیم. اگر مقاله ای از قبل در کتابخانه شما ذخیره شده باشد ، این ستاره مشخص می شود.
با کلیک بر روی گزینه نقل قول ها ( استناد ) ، یک پنجره کوتاه گفتگوی با اشاراتی که از قبل در سبک های مختلف ساخته شده است ، باز می شود ، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است. این یک پنجره بسیار مفید است ، زیرا همچنین به شما امکان می دهد مقاله را به سیستم های مختلف مدیریت ارجاع وارد کنید و همچنین در سبک های مختلف ارجاع ، منابع آماده را به شما ارائه می دهد .
تعداد " نقل شده توسط " تعداد استناداتی است که مقاله دریافت شده توسط Google Scholar ردیابی شده است. در بخش پروفایل Scholar ، ما همچنین خواهیم دید که چگونه بعداً به صورت خودکار استناد به Scholar را دنبال کنید.
با کلیک بر روی " مقالات مرتبط " ، مقالاتی مشابه مقاله فعلی جستجو می شود.
گزینه های جستجو در نوار سمت چپ


در نوار جستجو در سمت چپ ، می توانید گزینه های مختلفی را پیدا کنید ، که شما را قادر می سازد -

با انتخاب سال یا تعیین یک دوره زمانی خاص ، جستجو را به یک بازه زمانی خاص محدود کنید.
ترتیب مرتب سازی را برای دیدن جدیدترین مقالات یا پربازدیدترین مقالات تغییر دهید (ارتباط با توجه به تعداد استنادها).
انتخاب کنید که حق ثبت اختراع یا مقالاتی را با استناد به مقالات اصلی درج کنید
هشدارهایی تنظیم کنید که آخرین مطالب جستجو را مستقیماً به ایمیل شما ارسال کنند. برای پیگیری مطالب جدیدی که بصورت آنلاین منتشر می شوند ، استفاده می شود.
با استفاده از ویژگی Google Library Scholar
یکی دیگر از ویژگیهای بسیار مفید Google Scholar ، امکان ذخیره مقالات در کتابخانه شما با کلیک بر روی دکمه "ستاره" در نتایج جستجو است. می توانید هنگام کار به جستجوی کار بپردازید و آنها را در کتابخانه ذخیره کنید تا بعداً آنها را مشاهده کنید.

هنگامی که شما با خواندن مقاله های ذخیره شده به پایان رسیدید یا وقتی دیگر به شما ربطی ندارند ، آنها را از کتابخانه حذف کنید.

برای مدیریت مقالات ذخیره شده در کتابخانه Google Scholar:

برای باز کردن کتابخانه ، روی "کتابخانه من" در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. ما برخی از مقاله ها را از جستجوی قبلی ذخیره کرده بودیم ، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید. برای دسترسی به آنها می توانید مستقیماً روی این مقالات کلیک کنید.


برای انتخاب یک مقاله در کتابخانه ، روی کادر انتخاب در سمت چپ آن کلیک کنید.

برای حذف یک مقاله انتخاب شده از کتابخانه ، روی نماد سطل زباله از نوار ابزار در بالای صفحه کلیک کنید. مقالات حذف شده به برچسب "سطل زباله" اختصاص داده شده است. حذف آنها تا زمانی که در سطل زباله هستند قابل حذف هستند و برای همیشه حذف نمی شوند.

برای سازماندهی و طبقه بندی مقالات موجود در کتابخانه :

با کلیک روی کادر کادر در سمت چپ آن ، یک مقاله را انتخاب کنید.
بر روی نماد " برچسب ها " در نوار ابزار بالای صفحه کلیک کنید. یک کشویی مطابق شکل زیر باز می شود.
برای باز کردن کادر گفتگو "برچسب جدید " ، روی " ایجاد جدید " کلیک کنید .
برچسب جدید خود را در جعبه متن وارد کرده و روی " ایجاد " کلیک کنید .
برچسب تازه ایجاد شده بر روی مقاله انتخاب شده اعمال می شود. برای طبقه بندی مقاله می توانید چندین برچسب اختصاص دهید.



تمام برچسب هایی که ایجاد می کنید در نوار کناری سمت چپ قابل مشاهده است.

با کلیک بر روی برچسب ، مقالاتی متعلق به تنها طبقه واحد نشان داده می شوند.



 برای حذف برچسب، "مدیریت برچسب" کلیک کنید لینک از نوار کناری سمت چپ دوباره و این بار شما یک لیست از تمام برچسب شما ایجاد کرده است را مشاهده کنید.
روی علامت "X" در کنار علامت کلیک کنیدبرچسب ناخواسته را بزنید و "حذف" را کلیک کنید تا حذف آن برچسب پایان یابد. بدون همان برچسبی که فقط حذف کرده اید ، همان صفحه تجدید و به روز می شوید.
برای بازگشت به صفحه ای که در آن کار می کردید ، روی پیکان "بازگشت" در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید.
گسترش افقی جستجو با Google Scholar
بدست آوردن نتیجه ایده آل در جستجوی صفحه اول در اولین آزمایش دشوار است (اغلب غیرممکن است). برای به دست آوردن آنچه می خواهید ممکن است چندین جستجو انجام شود.

ما در این بخش چندین روش برای جستجوی بهتر توضیح داده ایم. بسیاری از تکنیک ها مشابه جستجوی عمومی Google است. ما سعی کرده ایم که تکنیک های خاص ویژه علمی را نیز اضافه کنیم.

مقالات مرتبط و استناد
هر نتیجه جستجو در Google Scholar دارای پیوند "مقالات مرتبط" در زیر آن است. هنگامی که روی آن کلیک می کنید ، Scholar در پایگاه داده خود برای کالاهایی مشابه نسخه انتخاب شده جستجو می کند.

هشدار منصفانه: هنگام جستجوی مقالات مرتبط ، گزینه های تصفیه در نوار کناری سمت چپ ناپدید می شوند.

به همین ترتیب ، "استناد شده توسط" تعداد استناداتی را که یک نشریه علمی خاص دریافت کرده است نشان می دهد. با کلیک بر روی این تعداد تمام استنادهای مقاله اصلی باز می شود.

در تصویر بالا ، کادر انتخاب با عنوان "جستجوی مقاله با استناد به مقاله" را مشاهده خواهید کرد که روش مناسبی برای پالایش جستجوی اسناد علمی که به مقاله اصلی استناد می کنند ، ارائه می دهد. معمولاً نشریات به منبع عمومی تری اشاره می کنند و نتیجه گیری خاصی می گیرند ، بنابراین شما تحقیقات خود را در یک جهت کلی تر پیش خواهید برد.

در حالی که ممکن است اعداد استناد به نظر برسد که می تواند از مزایای مقاله استفاده کند ، اما به محققان توصیه می شود که به دلیل استناد به عنوان تنها شاخص سودمندی مقاله اعتماد نکنند. نویسندگان روش هایی برای درام کردن شماره های استناد وجود دارند و تعداد استناد به آن در Google Scholar ممکن است همیشه خیلی معتبر نباشد.

هر دو گزینه ("مقالات مرتبط" و "نقل شده توسط") برای محدود کردن جستجوی شما در یک جهت خاص استفاده می شوند.

جستجو کلیدها و فیلتر کردن تاریخ
یکی از ترفندهای جستجوی کم ارزش و کم مصرف در Google Scholar ، کلیدهای جستجو هستند که بیشتر به عنوان "اپراتورهای جستجو" شناخته می شوند. این کلمات کلیدی به دنبال ":" برای محدود کردن جستجو استفاده می شود.

فیلتر "site:" - این جستجو فقط به یک سایت خاص محدود می شود. این اپراتور در انتهای کلمه کلیدی قابل استفاده است. به عنوان مثال ، کلمه کلیدی "سایت پستانداران: nd.edu" مقالات و اسناد دانشمند را فقط در وب سایت دانشگاه نوتردام جستجو می کند (nd.edu). برای محدود کردن جستجو فقط در یک دانشگاه خاص از این استفاده کنید.
نمونه دیگر - "سایت پستانداران: .gov" به دنبال مطالعات و مقالاتی در مورد پستانداران منتشر شده / میزبانی شده در وب سایتهای دولت ایالات متحده است.



فیلتر "intitle:" - با این کار از Google Scholar می توانید عناوین حاوی کلمات کلیدی خاص را جستجو کنید. به عنوان مثال ، "پستانداران - intitle Whale: Fall" - این عبارت کلیدی برای کلیه مطالعات مربوط به پستانداران که جمعیت آنها رو به زوال است ، جستجو می کند ، همچنین هرگونه جستجوی نهنگ را نیز حذف می کند.


فیلتر "نویسنده:" - با این کار از Google خواسته می شود که نشریات علمی نویسنده یا محقق مورد علاقه خود را جستجو کند. به عنوان مثال ، نویسنده قانون قرارداد: "SJ Burton" تمام نشریات مربوط به قانون قرارداد را فقط توسط SJ Burton تألیف می کند.


جستجوی پیشرفته Google Scholar
هنگامی که در جستجوی مقاله هستید ، بیشتر اوقات با ایده خشن کلمات کلیدی شروع می کنید. ممکن است چندین نسخه کلیدی برای جستجوی شما انجام شود تا نشریه علمی مورد نظر خود را در نتایج جستجو به بهترین شکل دریافت کنید.

اگر می خواهید شعاع جستجو حداکثر باشد ، می توانید از "جستجوی پیشرفته" Google Scholar استفاده کنید. این یک ابزار مفید برای انجام جستجوی دقیق در سطح بسیار گرانولی است. در اینجا نحوه ظاهر فرم جستجوی پیشرفته آورده شده است:



بسیاری از زمینه ها کاملاً خود توضیحی هستند. بیایید ببینیم که چگونه می توان از این زمینه ها برای یک تجربه جستجوی ریز دانه بهتر استفاده کرد.

با همه کلمات - برای جستجوی کلمه کلیدی جستجو در مقاله. اگر تمام کلمات موجود در عبارت کلمه جستجو بدون در نظر گرفتن ترتیب ظاهر آنها ، نتیجه را برگرداند.
با عبارت دقیق - این یکی شبیه به مورد قبلی است ، به جز گوگل نتیجه جستجو را فقط در صورتی واجد شرایط می کند که تمام کلمات موجود در عبارت کلمات جستجو در مقاله در دستور واقع (App Exearance) یافت شود
حداقل با یکی از کلمات - وقتی مطمئن نیستید که تمام کلمات موجود در عبارت کلمه جستجو را در مقاله پیدا کنید ، از این گزینه استفاده کنید.
بدون کلمات - لیست تمام کلماتی که باید از جستجوی شما حذف شوند. اگر مقاله در نتایج جستجو شامل این کلمات باشد ، مقاله از نتایج جستجو حذف نخواهد شد.
که در آن کلمات من رخ می دهد - برای انتخاب مکان Google در جستجوی عبارت کلمه کلیدی شما
در سه بخش بعدی ، شما مشخص می کنید که آیا می خواهید مقالات / انتشارات یک نویسنده خاص را جستجو کنید یا در یک ژورنال یا نشریه خاص منتشر شده یا چندین سال را برای محدود کردن جستجوی خود فراهم کنید.

میانبرهایی برای جستجوی بهتر در Google Scholar
به نقل از دوتایی - برای گوگل ، هر کلمه کلیدی یا عبارتی که به نقل از مضاعف (یا گفتار مستقیم) احاطه شده باشد ، بدین معنی است که به دنبال مقاله ای با مطابقت دقیق کلمات کلیدی در نقل قول ها خواهد بود - تمام کلمات موجود در عبارت زیر به همان ترتیب. بنابراین ، اگر عنوان دقیق مورد نظر خود را از قبل می دانید ، با محصور کردن آن در نقل قول ها ، نام را جستجو کنید. با انجام این کار ، تمام جستجوی نزدیک دیگر که ممکن است برای شما مرتبط باشد را حذف می کند اما یک مسابقه دقیق نیست.


اگرچه این Wildcard مطابقت های بی ربط را فیلتر می کند ، شما باید قبل از استفاده از نقل قول های مضاعف برای یک جستجوی متمرکز کاملاً مطمئن باشید.

از علامت منفی (-) به عنوان فیلتر خروج استفاده کنید - هر عبارت جستجو می تواند زمینه های مختلف تحقیق داشته باشد. برای اجرای جستجوی متمرکز در یک جهت خاص ، می خواهید سایر اصطلاحات را حذف کنید. به عنوان مثال ، جستجوی ساده برای "قانون قرارداد" مجموعه گسترده ای از نتایج را به من می دهد (نزدیک به 2.4 میلیون نفر)


اما اگر عبارت جستجوی من "قانون قرارداد اجتماعی - اجتماعی" باشد ، تمام مقالات را با کلمه "اجتماعی" در عنوان فیلتر می کند و مجموعه مقالات متمرکز تری را (1.8 میلیون) دریافت خواهم کرد.



از علامت ستاره (*) به عنوان فیلتر تقریب استفاده کنید - اگر می خواهید تمام ترکیبات ممکن از یک کلمه یا یک عبارت را درج کنید ، به سادگی علامت "*" را در انتهای آن اضافه کنید. به عنوان مثال ، گوگل "پوشیدنی" را به عنوان "عناوین شامل همه ترکیب های عبارت که با کلمه" پوشیدنی "شروع می شود ، فرض می کند. جستجوگر در اینجا می خواهد ادبیات دانشمندانه را برای انواع فناوری پوشیدنی جستجو کند ، محدود کردن جستجو به یک پوشاک پوشیدنی خاص.


برای جستجوی دو مسیر احتمالی از اپراتور "OR" استفاده کنید - فرض کنید در حال جستجوی "قانون قرارداد" هستید. اگر نتایج جستجو رضایت بخش نیست با گسترش محیط جستجوی خود شامل تئوری قرارداد شوید. سپس پرس و جو جستجو خواهد بود - "قانون قرارداد" یا "تئوری قرارداد". Google سپس عناوین مطابق (یا شبیه به) هر دو کلمه کلیدی - قبل و بعد از "یا" را جستجو می کند.
 

توجه : استفاده از اپراتور "OR" بی مورد است.

به طور مشابه ، با استفاده از اپراتور "AND" ، از Google می خواهید که لزوماً فقط عناوینی را جستجو کند که هر دو عبارت را دارند ، بدون توجه به ترتیب ظاهر آنها.



جستجو برای مطالعات محدود مدت - برای هدف قرار دادن فقط آن دسته از مطالعاتی که در یک سال خاص اتفاق افتاده اند ، فقط از نماد ".." استفاده کنید (دو نقطه بدون فضا) سال مورد نظر را دنبال کنید. به عنوان مثال ، بازی های المپیک ریو در سال 2016 برگزار شد. بنابراین اگر بخواهم تمام مطالعات مربوط به ورزش تیراندازی را در سال 2016 هدف قرار دهم ، از کلمه کلیدی - تیراندازی استفاده خواهم کرد.


جستجوی اسناد از یک منبع خاص دانشگاه با استفاده از پیوندهای کتابخانه در Google Scholar
بعضی اوقات ممکن است کتابخانه جهانی Google Scholar از فضای جستجو بسیار گسترده باشد. ممکن است چنین اتفاقی بیفتد که دانشجویان فقط می خواهند فقط در کتابخانه های کالج خود جستجو کنند. خوشبختانه ، Google Scholar به شما این امکان را می دهد که متن کامل یک انتشار را از دانشگاه مورد نظر خود از طریق ویژگی "پیوندهای کتابخانه" خود بدست آورید.

برای استفاده از "پیوندهای کتابخانه" در Google Scholar ،

بعد از ورود به Google Scholar ، روی نماد منو (سه خط) در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید
برای باز کردن صفحه "تنظیمات" روی نماد "چرخ دنده" در فهرست کلیک کنید.
روی "پیوندهای کتابخانه" از نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.
نام دانشگاه مورد نظر خود را تایپ کرده و Enter را فشار دهید تا جستجو شود.
از گزینه های ارائه شده ، کتابخانه مورد نظر را انتخاب کرده و روی "ذخیره" کلیک کنید. در Google Scholar می توانید 5 کتابخانه از این دست را انتخاب کنید.
برای جستجوی متن کامل از دانشگاه های منتخب خود ، طبق معمول جستجو را در Google Scholar انجام دهید. اگر هر نتیجه جستجو متن کامل خود را در سرورهای دانشگاههایی که در مرحله قبل انتخاب کرده اید داشته باشد ، براساس آنها مشخص می شود.



روی پیوند "یافتن آن" کلیک کنید و شما را به صفحه ورود به دانشگاه پورتال منتقل می کنید. با وارد کردن اطلاعات درستی از ورود به پرتال ، به متن کامل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

توجه داشته باشید که با اضافه کردن دانشگاه ها از این طریق ، ورود این دانشگاه ها در نتایج جستجو تضمین خواهد شد ، اما این امر باعث حذف سایر دانشگاه ها نمی شود.

با استفاده از گزینه صادر کننده Scholar Google
Google Scholar به شما امکان می دهد تا منابع را برای همه انتشارات به 4 ابزار مدیریت مرجع مرجع صادر کنید:

پینوشت
BibTex
RefMan
RefWorks
برای وارد کردن منابع خود به نرم افزار مدیریت مرجع از Google Scholar ،

کلمه کلیدی خود را در Google Scholar جستجو کنید.
سندی را برای استناد انتخاب کنید ، و روی دکمه نقل قول های double کلیک کنید. صفحه زیر ظاهر می شود.
روی هر یک از قالب های دلخواه خود از این صفحه کلیک کنید و دستورالعمل روی صفحه را دنبال کنید.
برای BibTex ، یک تکه کد در مرورگر خود دریافت خواهید کرد که باید در BibText آن را کپی و ذخیره کنید.
برای EndNote ، یک فایل .enw را بارگیری می کنید و برای RefMan یک پرونده RIS دریافت خواهید کرد . فقط این فایل ها را در ابزار مدیریت مرجع مربوطه ذخیره و باز کنید تا آن را در کتابخانه مرجع خود درج کنید.
برای RefWorks ، منابع وارداتی ارائه می دهندبه حساب RefWorks شما ارسال شود . بنابراین ، در صورتی که قبلاً وارد سیستم نشده اید ، ابتدا باید وارد حساب RefWorks خود شوید .
با استفاده از Google Scholar ، برگه هایی را برای مطالعات مربوط به موضوع خاص نگه دارید
غالباً محققان و وکلای متخصص در یک حوزه خاص باید در مورد آخرین مطالعات و انتشارات این حوزه به روز شوند. اینجاست که هشدارهای ایمیل از Google Scholar بسیار مفید هستند!

درست مانند هشدارهای جستجوی خود Google ، همچنین می توانید هشدارهای ایمیل را برای کلمات کلیدی خاص در Google Scholar تنظیم کنید. پس از آنکه محقق آنها را پیدا کرد ، آخرین اخبار منتشر شده را به شما بلافاصله برای شما ارسال می کند ، بنابراین باعث صرفه جویی در وقت و تلاش شما برای پیگیری ژورنال ها / مقالات / مطالعات جدید در زمینه تحقیق شما می شود.

برای تنظیم هشدارهای Google Scholar ،

جستجو را در Google Scholar انجام دهید.
از نوار کناری سمت چپ ، روی دکمه "ایجاد هشدار" کلیک کنید.
در صفحه بعدی ، ایمیل و کلید واژه جستجو را تأیید کنید و روی دکمه "ایجاد هشدار" کلیک کنید.


شما به محض نمایه سازی انتشارات جدید در Google Scholar برای کلمه کلیدی جستجو که شما انتخاب کرده اید ، دریافت ایمیل را شروع می کنید.

نقل قول های محقق Google
از آنجا که Google Scholar به سرعت در حال تبدیل شدن به ابزار انتخاب محققان برای انتشار و یافتن مطالعات جدید است ، منطقی است که نمایه Google Scholar خود را تنظیم کنید. یک نمایه درست تنظیم شده به محقق کمک می کند تا به طور خودکار عناوین و استناد به نشریات خود را پیگیری کند.

با کمک استناد خودکار ، Google Scholar به محققان کمک می کند تا چندین عملیات مرتبط با استناد را به صورت خودکار انجام دهند. با داشتن یک پروفایل Scholar می توانید

افرادی که مقالات شما را به صورت آنلاین نقل می کنند ، دنبال کنید ،
بررسی کنید که کدام مقاله به کار شما استناد می کند ،
استنادها را در یک بازه زمانی با کمک نمودارهای ساده تحلیل کنید
کیفیت کار سایر محققان را با کمک معیارهای استناد به صورت خودکار محاسبه شده مانند h-index بررسی کنید. همچنین می توانید از آن برای ردیابی بهتر کارهای خود نیز استفاده کنید
یک مزیت بارز تنظیم یک نمایه Google Scholar این است که به عنوان یک محقق به ابزاری برای ایجاد تأثیرگذاری شما تبدیل می شود. این همه بدون اینکه بخواهید به صورت دستی استنادات مربوط به کار خود را ردیابی کنید ، جالب نیست؟

برای اینکه Google Scholar اجازه دهد انتشارات و استنادات شما را ردیابی کند ،

بعد از ورود به Google Scholar ، روی دکمه منو (سه خط) در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید
روی "نمایه من" کلیک کنید.
در این صفحه جزئیات خود را با دقت اضافه کنید. همچنین می توانید URL را به وب سایت یا مشخصات دانشگاه خود اضافه کنید.برای تأیید ایمیل ، Google از طریق ایمیل سرور یک موسسه آموزشی درخواست ایمیل حرفه ای می کند.
بر روی "Next" کلیک کنید
اکنون Google Scholar لیستی از مقالاتی را که به صورت گروهی سازماندهی شده اند ، ارائه می کند و آن را با مدارکی مشابه شما می یابد.مقالاتی را انتخاب کنید که واقعاً متعلق به شما باشد و باید به شما نسبت داده شود. لیست این مقالات ممکن است چندین صفحه باشد. بنابراین ، مطمئن شوید که از بین همه آنها اسکن می کنید.
روی پیکان "Next" کلیک کنید .
در صفحه بعدی ، می توانید تنظیمات برگزیده را برای تأیید استناد به مقاله خود به روز کنید. می توانید این مسئله را تنظیم کنید تا اطمینان حاصل شود که Scholar از شما می خواهد هر استناد جدید را تأیید کنید یا پیش از تصویب همه استنادات بدون نیاز به مشورت با شما.اگر "نمایه من را عمومی کنید" ، سایر محققان می توانند با کلیک کردن روی نام شما در نتایج جستجو ، نمایه شما را مشاهده کنند (هنگامی که کالاهایی را که به شما نسبت داده شده است).
روی "انجام شد" کلیک کنید
پس از راه اندازی نمایه خود ، صفحه نمایه را مشاهده می کنید که چیزی شبیه به این است:



پس از اتمام تنظیم نمایه ، Google نامه تأیید را به آدرس ایمیل دانشگاه شما که در مرحله 3 وارد کرده اید ، ارسال می کند. شما باید روی پیوند تأیید در این ایمیل کلیک کنید. پس از تأیید ، ایمیل شما در این نمایه قابل مشاهده خواهد بود.

به طور پیش فرض ، نمایه Google Scholar شما عمومی نیست. محققان دیگر می توانند کارهای شما را در نتایج جستجوی خود به شما نسبت دهند ، اما نمی توانند روی نام شما کلیک کنند تا نمایه شما را مشاهده کنند. داشتن مشخصات عمومی در بورس نشانگر اعتبار است.

قبل از اینکه نمایه خود را عمومی کنید ممکن است بخواهید برخی از لمس های نهایی مانند تأیید صحت اینکه آیا تمام مقالات موجود در لیست به درستی به شما نسبت داده شده اند و یک عکس حرفه ای از خودتان اضافه کنید.

برای عمومی کردن نمایه خود ،

ورود به سایت studar.google.com
نمایه خود را با کلیک روی "نمایه من" در گوشه بالا سمت چپ باز کنید.
بر روی دکمه "Follow" کلیک کنید.
بر روی دکمه "آن را عمومی کنید" در کادر گفتگوی نتیجه کلیک کنید.
بهبود جستجوی کلی جدا از استفاده از Google Scholar
در حالی که Google Scholar یک ابزار تحقیق فوق العاده است ، همچنین به شما نیاز دارد تا از تجربه کافی در زمینه دامنه استفاده کنید تا بهترین استفاده را از آن داشته باشید. برای محققان جدید ، واژگان / کلمات کلیدی مرتبط با مشخصات در زمینه شما ممکن است دشوار باشد.

اگر هنگام کار با Google Scholar مشکل مشابه دارید ، می توانید از ابزارهای تحقیق ثانویه مانند ویکی پدیا برای کشف اصطلاحات جستجوی جدید استفاده کنید. هر مقاله ویکی پدیا دارای منابع است . شما می توانید از آنها به عنوان مکمل استفاده کنید تا سطح دریا Scholar خود را حتی مؤثرتر جلوه دهد .

نکته مهم دیگر: نکته اصلی: محققان مطالعات عمومیتری را در استناد به نشریات خود ذکر می کنند. برای تحقیقاتی که می خواهید مطالعات عمومی تری داشته باشید ، از بخش "منابع" از هر نشریه استفاده کنید .

سرانجام ، اگر در حال دریافت نوع مطالعاتی نیستید که در مورد Scholar به دنبال آن هستید ، به قسمت پایین صفحه نتایج جستجوگر Scholar بروید . دو ستون از کلمات کلیدی جستجو مرتبط را مشاهده خواهید کرد. آنها به طور خاص در آنجا قرار می گیرند تا به شما کمک کنند روند جستجوی خود را محدود کنید.



نحوه استفاده از Google Scholar برای تحقیقات حقوقی
هنگام انجام تحقیقات پیش زمینه برای قانون ، دسترسی به بانک اطلاعاتی در سطح جهانی بسیار مهم است. دو بانک اطلاعاتی JSTOR و HeinOnline هستند . با این حال ، اینها ابزارهای پرداختی هستند و برای محققان دانشجویی یا پژوهشگران کم بودجه منظور نمی شوند.

در حالی که JSTOR در صفحه قیمت گذاری خود به طور صریح نرخ های آنها را ذکر می کند ، HeinOnline به طور خاص از شما می خواهد که یک ایمیل دقیق را برای آنها ارسال کنید تا هدف خود را فقط برای دریافت نقل قول از آنها ارسال کنید. خوشبختانه ، Google Scholar یک backdoor به JSTOR ، HeinOnline و پایگاه داده های مشابه ارائه می دهد. بنابراین به روشی مؤثر برای کنترل هزینه های جستجوی شما تبدیل می شود.

برای جستجوی حقوقی در Google Scholar که توسط دادگاه های ناحیه یا فدرال در ایالات متحده منتشر شده است ،

به صفحه اصلی Google Scholar بروید.
گزینه "پرونده حقوقی" را درست در زیر کادر جستجو بررسی کنید. گزینه های بیشتری را برای دادگاههای مختلف مشاهده خواهید کرد. می توانید دادگاه موردنظر را برای جستجوی اسناد آن در اینجا انتخاب کنید یا می توانید در حین جستجو آنرا تصحیح کنید.
عبارت جستجو را در جعبه متن وارد کنید و کلید Enter را فشار دهید.
همانطور که نتایج جستجو را می بینید ، همان گزینه های انتخاب دادگاه در نوار کناری سمت چپ مشاهده خواهید کرد.
با کلیک بر روی "دادگاه ها را انتخاب کنید" ، کل ساختار دادگاه ها در ایالات متحده ، از جمله دادگاه های عالی ایالتی ، و دادگاه های فدرال را مشاهده خواهید کرد. برای محدود کردن جستجوی خود یک یا چند دادگاه هدف خود انتخاب کنید.



بدون Google Scholar ، شما باید به نسخه های دستی مانند شستشو و سرقت از نسخه های فیزیکی احکام دادگاه و سایر اسناد مرتبط اعتماد کنید. غالباً هنگام خواندن احکام دادگاه ، آنها به موارد قبلی به عنوان معیار تصمیم گیری های قانونی اشاره می کنند. پیدا کردن یک مورد ذکر شده یک داستان دیگر است ، برای مقدار خروجی تحقیقاتی که می دهد زمان زیادی می برد.

محقق نه تنها احکام مربوط به پرونده را از درون متن حکم پیوند می دهد بلکه به شما امکان می دهد مواردی را کشف کنید که حکم به استناد ذکر شده است و چند بار استناد شده است. این یکی از مؤثرترین ابزارهای تحقیق حقوقی است.

محدودیت های Google Scholar
همانقدر جامع که Google Scholar به عنوان یک ابزار تحقیقاتی است ، هنوز هم چند زرق و برق در زره خود دارد. اول ، این منبع از نشریات دانشگاهی را پوشش نمی دهد. دوم ، هیچ راهی برای بررسی اینکه آیا یک مقاله با همکار بررسی می شود ، ندارد. ممکن است شما از تحقیقات انتقادی غافل شوید ، بنابراین نباید فقط به پژوهشگر و تحقیقات حقوقی خود اعتماد کنید.

Google Scholar همچنین گزینه ای برای فیلتر کردن مقالاتی که به طور همکار مورد بررسی قرار نگرفته اند یا متن کامل در دسترس نیست ، دارد. اما پس از آن ، تقریباً هر چیز خوب با مجموعه منفی های خاص خود همراه است. در مورد Scholar ، جوانب مثبت از نظر منفی بیشتر است.

نتیجه

Google Scholar بدون شک یکی از قدرتمندترین ابزارهای تحقیقاتی برای هر کسی است که به تحقیقات علمی / دانشگاهی علاقه مند باشد. این مجموعه گسترده ای از گزینه ها را برای گسترده تر یا محدود کردن مسیرهای جستجوی شما فراهم می کند. همچنین می توانید مقالاتی را که به یک انتشار خاص استناد کرده اند جستجو کنید. می توانید مقالات را در کتابخانه شخصی خود ذخیره کرده و آن را از هر دستگاه بخوانید. نه تنها این ، شما می توانید نمایه Google Scholar خود را تنظیم کنید و به طور خودکار تمام آثار منتشر شده به نام شما را ردیابی می کند.

Google Scholar با توجه به همه موارد مثبت آن ، اجازه نمی دهد جستجوهای آن را فقط به اسنادی که نسخه کامل متن آن در دسترس است محدود کنید. هیچ راهی برای تعیین اینکه آیا مقاله ای که در Google Scholar یافتید بررسی شده است یا از نظر کیفیت بررسی نشده است.

با این وجود ، Google Scholar ابزاری شگفت آور قوی و با طراحی مناسب است. گوگل برای هیچ محصول نرم افزاری که توسعه می دهد هیچ گونه سازش ایجاد نمی کند و بدیهی است که همان سطح کار در توسعه Google Scholar پیش رفته است.

Google Scholar: یکی از بهترین ابزارهای تحقیق حقوقی رایگان که می توانستید و باید دست خود را بکشید.

بعدی چیست؟

ثبت اختراعات Google در فهرست بعدی ما قرار می گیرد. Google Patents کاملاً شبیه به Google Scholar ، یک موتور جستجوی ثبت اختراع است که دارای ویژگی های واقعاً چشمگیر و رابط کاربری است.

چندی پیش با نگه داشتن هر دو متخصص ثبت اختراع در زمینه ثبت اختراع ، یک راهنمای عمیق مشابه برای Google Patents ایجاد کردیم. ما سعی کرده ایم تقریباً همه چیز در مورد استفاده از ثبت اختراعات Google را در جستجوی حق ثبت اختراعات شما و برخی از نکات و ترفندهایی را پوشش دهیم تا کل جستجوها قدرتمندتر شود. اینجا را کلیک کنید تا کاربر قدرتمند Google Patents شوید.