Scopus یک پایگاه داده گسترده انتزاعی و استنادی است که پوشش جامعی از ژورنال ها ، کتاب ها ، خلاصه های کنفرانس و اختراعات ثبت شده در سراسر علوم طبیعی ، علوم اجتماعی ، هنر و علوم انسانی را ارائه می دهد. با استفاده از Scopus ، می توانید:

جستجوهای سفارشی برای ادبیات بررسی شده توسط همسالان در بسیاری از رشته ها ایجاد کنید

مشاهده استناد به مقالات ژورنالی
از طریق کتابخانه های دانشگاه به متن کامل اسناد ارائه شده توسط اشتراک ها دسترسی پیدا کنید
مشاهده پروفایل برای نویسندگان نمایه شده توسط Scopus ، که شامل اقدامات مربوط به تأثیر علمی مانند H-index و تعداد انتشار است
این ثروت از داده های موجود باعث می شود Scopus برای جستجوی ادبیاتی مفید باشد که می تواند در تحقیقات شما و تعیین تأثیر آثار علمی به شما کمک کند.

جستجو در Scopus

می توانید Scopus را برای اسناد ، نویسندگان و وابستگی ها جستجو کنید ، همچنین جستجوهای پیشرفته ای را برای نیازهای خود ایجاد کنید.

جستجوی اسناد
در صفحه اصلی Scopus ، می توانید اسناد را بر اساس اصطلاحات جستجو در عناوین مقاله ، کلمات کلیدی ، نام انتشار و بسیاری جنبه های دیگر جستجو کنید. برای شروع ، عبارات جستجوی خود را در قسمت ارائه شده وارد کنید و از کادر بازشو استفاده کنید تا مشخص کنید که کدام قسمت ها را جستجو کنید.
 

با استفاده از_scopus_image_1

می توانید این فرایند را تکرار کنید تا اصطلاحات جستجوی اضافی در زمینه های مختلف درج شود. همچنین شما می توانید محدوده تاریخ ، نوع سند و مناطق موضوع را برای نتایج برگشت یافته مشخص کنید. هنگامی که جستجوی خود را تکمیل می کنید ، نتایج مطابق شکل زیر در لیستی ارائه می شود.

با استفاده از_scopus_image_2

از این نمای ، می توانید نتایج مرتب سازی ، تصفیه نتایج ، صادرات و بارگیری سوابق و دسترسی به سوابق کامل برای انتشارات. با کلیک بر روی عنوان نتیجه ، رکورد کامل Scopus را برای انتشار باز می کند. برای دسترسی به متن کامل یک رکورد ، می توانید روی دکمه های یافتن آن یا مشاهده در ناشر کلیک کنید.

با استفاده از_scopus_image 3
 

جستجوی نویسندگان
برای جستجوی نویسندگان ، روی برگه جستجوی نویسنده در بالای کادر جستجو کلیک کنید.

با استفاده از_scopus_image_5

در اینجا می توانید نویسندگان و اسنادی را که منتشر کرده اند بر اساس نام ، وابستگی و حتی ORCID جستجو کنید .

با استفاده از_scopus_image_6

همچنین می توانید جستجوی خود را فقط با تطابق دقیق یا محدود کردن نتایج در مناطق موضوع مشخص محدود کنید. هر نویسنده در صفحه لیست پیوندهایی به صفحه ای دارد که نشریات و استنادات خود را نمایه می کند و همچنین می تواند معیارهای تأثیر علمی خود را ارائه دهد.

جستجوی وابستگی ها
برای جستجوی وابستگی ها (به عنوان مثال موسسات) ، روی برگه جستجوی وابستگی در بالای کادر جستجو کلیک کنید.

 

با استفاده از_scopus_image_7_affociation_search
 

در اینجا می توانید با نام موسسه مانند دانشگاه مینسوتا جستجو کنید.

با استفاده از_scopus_image_8_instit_name

نتایج حاصل از این جستجوی پیوند به پروفایلهای وابسته است که دسترسی به اسناد و نویسندگان مرتبط با موسسه مربوطه را فراهم می کند. علاوه بر این ، این پروفایلها برخی از آمارهای علمی دانشجویی وابسته را شامل می شود که شامل اسناد مربوط به موضوع موضوع ، اسناد توسط منبع نشر و مؤسسات همکاری می باشد.

با استفاده از_scopus_image_9_results

 

با استفاده از_scopus_image_10_pie_chart

ایجاد جستجوهای پیشرفته
Scopus گزینه سفارشی سازی نتایج مورد نظر را برای ایجاد جستجوی پیشرفته فراهم می کند. برای انجام این کار ، بر روی برگه جستجوی پیشرفته در بالای کادر جستجو کلیک کنید.

با استفاده از_scopus_image_11_advanced_search_tab

در این صفحه یک جعبه متنی در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید با استفاده از کدهای زمینه ذکر شده ، کلیه پارامترهای جستجوی خود را مشخص کنید.

سایت اسکوپوس: نحوه سرچ و دانلود مقاله از سایت scopus

 

Scopus و Manifold

Scopus برای یادگیری و تحقیق مفید است. فراتر از خدمت به سادگی یک شاخص استناد ، برای ارزیابی تأثیر علمی نیز مفید است. در نتیجه ، داده های Scopus پایه و اساس Manifold ، یکی از سیستم های ردیابی تأثیر تحقیقات دانشگاه را تشکیل می دهند.

مانیفولد چیست؟
مانیفولد یک رابط در دسترس وب است که پروفایل ها و گزارش هایی از تأثیر تحقیق و خروجی علمی دانشکده ها و بخش های دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا تولید می کند. ساخته شده در پاسخ به انتظارات و نیازهای نوظهور پیرامون بورسیه دانشکده ، داده های انتشار Manifold از Scopus ، از جمله شمارش استناد ، را برای ارائه معیارهای تأثیر تحقیق و بهره وری دانشکده ها و بخش های دانشکده پزشکی جمع آوری می کند. علاوه بر این ، مانیفولد مکانیسمی آسان برای شناسایی نامزدها برای دیوار بورس تحصیلی فراهم می کند ، که نشان از برتری تحقیق در دانشکده دانشکده پزشکی است. با توجه به نیازهای بیشتر در زمینه ارزیابی در دانشگاه ، سیستم برای پاسخگویی به مطالبات جدید درباره داده هایی که Scopus در مورد بورسیه دانشکده فراهم می کند ، ادامه می یابد.